سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واچر هتل چیست

اگر شما از آن دسته افرادی باشید که به مسافرت و گردش بسیار می پردازید و برای اقامت خود هتلی را در نظر می گیرید حتما با نام واچر هتل آشنایی دارید و می دانید به چه معنی می باشد. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که به تازگی مسافرت های خود را به کشورهای گوناگون و یا شهرهای دیگر شروع کرده اید و اقدام به رزرو هتل کرده اید شاید مفهوم واچر هتل چندان برای شما آشنا نباشد. پس در ادامه با مفهوم و کاربردهای واچر هتل بیشتر آشنا می شویم.

واچر در لغت به چه معناست؟
واچر یا Voucher را می توان یک کوپن یا سند هزینه هایی دانست که شما در ازای پرداخت مبلغی برای هر معامله ای که کرده اید و ارزش پولی که دارد دریافت می کنید. عموما واچر ممکن است به دلایل مختلفی صادر شود، ممکن است کالایی دارای شرایط خاصی باشد و بعد از معامله برگه واچر دریافت شود. از جمله می توان به معاملات مربوط به مسکن؛ سفر، مواد غذایی و … اشاره داشت که واچر می توان دریافت کرد که نشانه ای از پرداخت تمامی هزینه ها توسط خریدار و در اختیار داشتن آن است.

 

واچر هتل,واچر هتل چیست,کاربردهای واچر هتل 

 

واچر هتل

واچر هتل چیست؟
واچر یا ووچر هتل، تایید نامه ای برای اتاق رزرو شده در هتلی است که توسط شما انتخاب شده است. محتوای این تاییدیه شامل اطلاعاتی است که مشخص می کند که اتاق مورد نظر توسط چه شخص یا موسسه ای ثبت شده است ، همچنین شامل، تاریخ ورود و خروج فرد متقاضی و اطلاعاتی دیگر که در مورد خود هتل و نوع آن و امکانات آن می باشد. این تاییدیه یا رسید برای این منظور صادر می شود که مشخص می کند که فرد مهمان که اتاق را رزرو کرده است هزینه های مربوط به اتاق و هتل و … را به طور کامل پرداخت کرده است. برخلاف رسیدهای مالی دیگر، در برگه واچر هتل هزینه ها ثبت نشده است و شماره رسید و اطلاعات دیگر که ثبت شده است نشان از پرداخت کامل هزینه ها دارد.

 

واچر هتل,واچر هتل چیست,کاربردهای واچر هتل 

 

تاییدیه رزرو اتاق در هتل را واچر هتل گویند

به زبانی دیگر می توان گفت که وقتی شما هتلی را انتخاب می کنید و قصد رزرو اتاقی از آن را به صورت آنلاین دارید، بعد از پر کردن مشخصات و واریز وجه به صورت آنلاین رسیدی به شما ارائه می شود که باید تا زمانی که به هتل مورد نظر می روید در اختیار داشته باشید. این رسید همان واچر هتل می باشد که در برخی مواقع با مراجعه به هتل مورد نظر این رسید در آن هتل به شما داده می شود.

 

نکته ای که باید دقت کنید این است که حتما نامی که در واچر هتل وارد کرده اید با نام شما که در پاسپورت ثبت شده است، یکی باشد. وقتی رسید دریافت شد موقع ورود به هتل آن را می توانید به قسمت پذیرش هتل ببرید و اتاق خود را تحویل بگیرید. در بعضی از کشورها مخصوصا حوزه شنگن باید قبل از تهیه ویزا اول هتل مورد نظر را انتخاب کرده و برگه واچر هتل یا همان رسید را به عنوان یکی از مدارک برای اخذ ویزا ارائه کرد.

واچر هتل به چه شکل است؟
یکی از مسائلی که باید موقع تهیه واچر در نظر داشته باشید این است که واچرها لزوما مشابه هم نیستند و بسته به نوع هتل، آژانس مسافرتی، یا سازمان های خدماتی-توریستی که برای رزرو هتل به آن مراجعه می کنید و … متفاوت می باشد و هر موسسه و سازمان و هتلی، واچر مخصوص به خود را دارد و ارائه می دهد. اما تنها چیزی که می توان گفت در همه موارد مشترک است این است که واچر باید شامل اطلاعات کاملی در مورد رزرو باشد. از دیگر نکاتی که یک واچر استاندارد دارد این است که دارای کد منحصر به فردی روی آن است که به اصطلاح به آن شماره کانفرم هتل (Hotel Confirm) یا همان تاییدیه هتل به منظور اتاق رزرو شده است، می باشد. این کد باید منطبق با کدی باشد که در سیستم هتل ثبت شده است.

 

واچر هتل,واچر هتل چیست,کاربردهای واچر هتل 

 

هر هتلی واچر هتل مخصوص به خود را دارد

واچر هتل به چه زبانی است؟
عموما برای اقدام به رزرو هتل، چه داخل کشور و چه خارج از کشور واچر به یک زبان بین المللی یعنی انگلیسی وجود دارد. اما برای مثال شما زمانی که قصد رزرو اتاقی در هتلی در یکی از شهرهای ایران را دارید، واچر برای شما به عنوان یک فرد ساکن ایران به زبان فارسی صادر می شود. اما اگر فردی خارج از ایران باشد و به عنوان توریست قصد بازدید از ایران را داشته باشد و یا به هر منظور دیگری مانند شرکت در کنفرانس، نمایشگاه و… وارد ایران شده باشد، واچر هتل وی هم به زبان فارسی و هم به زبان انگلیسی برای فرد متقاضی صادر می شود. به همین منظور زمانی که شما از داخل ایران اقدام به رزرو اتاقی برای خارج از کشور می کنید، رسیدی که دریافت می کنید به زبان انگلیسی می باشد.

 

واچر هتل,واچر هتل چیست,کاربردهای واچر هتل 

 

زبان واچر هتل زبان انگلیسی و بین المللی است

واچر برای هتل تاییدی برای اقامت
افرادی که برای رزرو اتاق در هتلی اقدام می نمایند باید در نظر داشته باشند که حتما از رسید خود مراقبت کرده و آن را تا زمانی که کشور مقصد را ترک نکرده اند همراه خود داشته باشند. اهمیت و اعتبار این سند به قدری بالا می باشد که اگر در فرودگاه کشور مقصد از شما مدرکی برای محل اقامت خواستند که ارائه دهید، می توانید واچر مربوط به رزرو هتل را به ماموران نشان دهید و سفر خود را ادامه دهید. بنابراین باید همواره این رسید را همراه خود داشته باشید و حتما موقع ثبت اطلاعات دقت لازم را به خرج بدهید.

 

واچر هتل,واچر هتل چیست,کاربردهای واچر هتل 

 

واچر هتل تاییدی برای اقامت

اگر اتاقی که رزرو کرده ایم چیزی نبود که ثبت شده است چه کنیم؟
همانطور که گفته شد برگه واچر برای هتل بسیار دارای اعتبار می باشد زیرا شما تمامی هزینه های مربوط به اتاق را پرداخت کرده اید و باید اتاق مورد نظر شما را در اختیار شما قرار دهند. در صورتی که اتاقی که شما ثبت کرده اید منطبق با اطلاعات موجود نبود به راحتی می توانید نسبت به تعویض اتاق اقدام نمایید و همان اتاقی را که رزرو کرده اید تحویل بگیرید. در صورتی که اتاق شما اشغال شده باشد و یا به هر دلیل دیگری اتاق رزرو شده شما به شما داده نشد، هتل موظف است با هزینه خود اتاقی با همان شرایط در هتلی دیگر برای شما رزرو کند.

 

واچر هتل,واچر هتل چیست,کاربردهای واچر هتل 

 

اتاق دریافتی باید دارای همان مشخصات داخل واچر هتل باشد


نظر()

 دلایل...       چگونه...


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ